تبلیغات
ارباب حکمت - خانه امن مسلمانان(توضیحی پیرامون آیه 28 سورۀ توبه)
چهارشنبه 29 آذر 1391

خانه امن مسلمانان(توضیحی پیرامون آیه 28 سورۀ توبه)

   نوشته شده توسط: ارباب حکمت    

جناب د. غروی سلام علیکم از اینکه همواره پاسخگوی سؤالات بنده هستید سپاسگزارم. سؤالی در ذهنم شکل گرفته: در آیه یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنَّمَا الْمُشْرِكُونَ نَجَسٌ فَلَا یَقْرَبُوا الْمَسْجِدَ الْحَرَامَ بَعْدَ عَامِهِمْ هَٰذَا وَإِنْ خِفْتُمْ عَیْلَةً فَسَوْفَ یُغْنِیكُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ إِنْ شَاءَ إِنَّ اللَّهَ عَلِیمٌ حَكِیمٌ (التوبة28) منظور از «فلا یقربوا مسجدالحرام» چیست؟

این بر خلاف روح قرآن است که کسی را بخاطر داشتن عقیده‌یی خاص مورد فشار و اضطهاد قرار داد و حتی مسلمانان مأمور به نیکی با مخالفان عقیدتی خود اعم از مشرک و غیرمشرک هستند لَا یَنْهَاكُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِینَ لَمْ یُقَاتِلُوكُمْ فِی الدِّینِ وَلَمْ یُخْرِجُوكُم مِّن دِیَارِكُمْ أَن تَبَرُّوهُمْ وَتُقْسِطُوا إِلَیْهِمْ إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُقْسِطِینَ (الممتحنة8) لکن در اینجا چرا باید آنها را به صرف داشتن عقیده از نزدیک شدن به مسجد الحرام منع کرد؟ شاید هم در اینجا منظور مشرکین سلوکی باشند (بنا بر تعریف د. صبحی که شرک و کفر عقیدتی را از سلوکی تفکیک می‌کند) یعنی کسانی که شمشیر کشیده و مسلمانان را دچار اضطهاد و فتنه کرده‌اند.

دوست گرانسنگ سلام علیکم و رحمة الله و برکاته

در کتاب «فقه استدلالی در مسائل خلافی» از صفحات 171 تا 201 پیرامون آیه مورد نظر بحث شده و طهارت جمیع اهل کتاب و غیر آنها. البته طهارت ظاهر، به اثبات رسیده است. و این مطلب در سنت سَنیّۀ رسول معظم (ص) مشهود است که حتی از ظروف آنها می‌خورد و می‌آشامید. روی سایت ارباب حکمت ملاحظه فرمایید.

و در کتاب «مبانی حقوق در اسلام» از صفحات 528 تا 547 پیرامون حقوق کلی اهل کتاب سخن رفته است.

و اما علت اینکه خدای تعالی در قرآن عظیم پس از آنکه مشرکان پیمان فیمابین خود و مسلمانها را شکستند و به کشتار گرویدگان مکه اقدام نمودند، امر أکید فرموده که از آن سال دیگر به مسجد الحرام نزدیک نشوند، باید واضح و روشن باشد. البته اسلام دین رحمت و عطوفت و عفو و صلح و سماحت و سهولت است، اما موازین و قوانینی را هم برای حفظ مبانی و اصول و قواعد و مجتمَع و امت خود وضع کرده است، مثل جهاد و قتال فی سبیل الله. شما بر این قضه از راه خلف بنگرید. فرض را بر این بگزارید که همراه مسلمانان کسانی در مسجد الحرام حاضر شوند که معتقد به طواف و سعی صفا و مروة در عمره، و حضور و بیتوته در مشعر و عرفات و قربانی در منی و حلق و رمی جمرات در حج نمی باشند، آنگاه چه اتفاقی می‌افتد؟! یک یا چند نفر تماشگر اعمال مسلمانهایند بی آنکه چیزی از آن بدانند و به رموز و اسرارش واقف باشند.

هنوز می‌بینیم اهل کتاب چه مسیحیان یا یهودیان و دیگران دست از دشمنی با اسلام برنداشته‌اند. در حالی که مسلمانها هیچ گروه تبلیغی در میان مسیحیان و یهودیان ندارند که آنها را از دینشان برگردانند، دسته‌های تبشیر، در همۀ بلاد اسلامی به جدیت تمام می‌کوشد مسلمین را از دینشان منصرف‌ سازند. و یهودیان با تأسیس دین بهائیت، مذهبی دیگر بر مذاهب ما افزوده‌اند و چون به هویت اسلامی هم هستند، در مراکز دینی و حتی مکه و مدینه و اعمال حج بعضاً حضور می‌یابند، تا اهداف تفرقه افکنانه خود را دنبال کنند و کرده‌اند و توفیق هم یافته‌اند. تردید نداشته باشید اینها هم تباین و تخالف و تضادی که ما بین فرق مختلف اسلامی هست و روز به روز هم تشدید می‌شود متأثر از کوششهای ناشی از رجس و پلیدی اندیشه غیر مسلمانان یعنی مشرکان است. آنها به توافق یکدیگر، اسرائیل را استخوان در گلو و خار در چشم ما ساختند و هنوز هم با تمام قوی و نهایت وقاحت نه از بقاء و موجودیت او، که از تخریب‌ها و کشتارهایش حمایت می‌نمایند. آنها پای مسلمانها را از بخشی از بیت المقدس بریده‌اند و هر جمعه در بخش مسلمان نشین آن ایجاد بلوا و آشوب و بعضاً کشتار می‌کنند. آنها خود برای اینکه چهره صلح طلبانه و مصلحانه اسلام و قرآن و یپامبر را غیر انسانی و غیر الهی و همراه با خشونت جلوه دهند گروههایی مثل القاعده و طالبان را تأسیس نموده و در اکثر کشورهای غیر مسلمان امکانات، تجهیزات و سلاح را در اختیارشان نهاده‌اند. و تباهی‌ها و ویرانگری‌های آنها را به قرآن و پیامبر اسلام نسبت می‌دهند. اینها همه رجس و پلیدی است. مطمئن باشید اگر روزی مسلمانها، بر خلاف صریح فرمان الهی، ورود اهل کتاب را به حریم خصوصی و کاملاً ویژۀ خود آزاد سازند، آن کسان که لَمْ یُقَاتِلُوكُمْ فِی الدِّینِ هستند نمی‌آیند، بلکه سازندگان فیلمهایی می‌آیند که اخیراً نمونه آن موجب چه همه کشمکش و تخریب شد. می‌آیند تا همان پلیدی‌ها و رجسهایی را که خدای تعالی از آن سخن گفته است، ابراز دارند و به کمال رسانند.

شاید البته زمانی فرا رسد که این کینه توزیها و غرض ورزیها فرونهاده شود و آن گروه از اهل کتاب پیدا شوند که خدای تعالی دربارۀ ایشان فرموده: وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَّوَدَّةً لِّلَّذِینَ آمَنُواْ الَّذِینَ قَالُوَاْ إِنَّا نَصَارَى ذَلِكَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّیسِینَ وَرُهْبَانًا وَأَنَّهُمْ لاَ یَسْتَكْبِرُونَ (مائده 82) و ایشان در دفاع از حقوق مسلمانان در برابر لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِّلَّذِینَ آمَنُواْ الْیَهُودَ بایستند و محبت و دوستی قلبی و باطنی خود را در برابر آن رجس و نجاست و پلیدی درونی، ظاهر و عملی سازند، آنگاه مسلمانان می‌توانند در سال مثلاً دو روز را اختصاص دهند به دیدار این شاکله از مردمان اهل کتاب برای زیارت از مکه و مدینه. که البته این اتفاق به این زودی قابل تحقق نیست.

آیا آنچه را که خدای تعالی، که رحمان و رحیم و غفور و حکیم و حلیم است، در آیه 82 سوره مائده در خصوص عداوت یهود نسبت به اهل ایمان گفته تا کنون تغییری در آن حاصل شده؟! و آیا ذره‌یی از آن عداوت کاسته شده؟!

قطعاً مسلمانها باید با همه مردمان عالم چنان رفتار کنند که چهره حقیقی اسلام را از محبت و مهر و صفا و صمیمت و تعاون بر برّ و تقوی و تأمین حقوق همگان، و پای بندی به صلح و معاهدات و دوری از جنگ و خونریزی نشان دهند و حقانیت آن را عملاً به اثبات رسانند و لازم نیست بالضرورة این حادثه در قلب مکه و خانه امن مسلمانها اتفاق افتد. ادْخُلُوهَا بِسَلاَمٍ آمِنِینَ (حجر46). حداقل این قطعه کوچک از جهان اختصاصاً تعلق به گرویدگان به اسلام و خانه امن و سلام و صلح و عبادت آنها باشد. هر چند آن بهره‌یی را که خدای تعالی برای ایشان پیش کش کرده، و فرموده لِیَشْهَدُوا مَنَافِعَ لَهُمْ (حج 28)، تا کنون محقق نشده، ولی بی‌تردید در ادوار آینده، نسلهای بعد از ما شاهد چنین منفعتهایی خواهند بود. به طوری که تمام رهبران مسلمان در آنجا هر سال گردهم آیند و برنامه همه جانبه یکساله جهان اسلام را تدوین، ابلاغ و عمل نمایند. همه باید برای تحقق چنین روزی جهاد کنیم، اختلافات جزئی و بی ریشه را دور بریزیم، و سران کشورهای مسلمان را به این سمت هدایت کنیم و رأفت و عطوفتی را که خدای تعالی از طریق این کتاب و پیامبر به مردم جهان وعده فرموده و او را رحمة للعالمین خوانده است بر سراسر گیتی سایه افکن سازیم، انشاء الله.


برچسب ها: آیه 28 سوره توبه ، خانه امن مسلمانان ،

alessandragrahm.weebly.com
دوشنبه 16 مرداد 1396 09:48
I am sure this post has touched all the internet people, its really
really nice paragraph on building up new webpage.
http://mightygathering80.exteen.com/20150624/feet-pain-following-hammertoe-surgical-procedures
شنبه 14 مرداد 1396 15:48
In fact when someone doesn't understand afterward its up to other
viewers that they will help, so here it occurs.
How can you heal an Achilles tendonitis fast?
شنبه 7 مرداد 1396 18:24
Thanks for sharing your thoughts on What is a heel lift?. Regards
free std testing clinics near me
دوشنبه 5 تیر 1396 03:26
core از خود نوشتن در حالی که ظاهر شدن دلنشین ابتدا آیا نه کار درست با من پس از برخی از زمان.
جایی در سراسر جملات شما در واقع موفق
به من مؤمن متاسفانه تنها برای
کوتاه در حالی که. من هنوز کردم مشکل خود را با جهش در منطق و شما ممکن است را خوب
به پر همه کسانی معافیت. در صورتی که شما که می توانید انجام من می قطعا بود تحت تاثیر قرار
داد.
hamid
دوشنبه 19 خرداد 1393 15:15
عقب ماندگی و تفرقه مسلمین زایده جهل و کنار گذاشتن قران است حتی بهائیت که محصول شیخیه گری نوعی ازشیعه است،علیکم انفسکم لایضرکم من ضل اذا اهتدیتم105 مائده-مرض ما از ماست و دواء هم نزد خودمان(اشاره به سخنی از علی ع)
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر